|
|

بازاریابی درون گرا چیست؟

7 مارس 2021 // نویسنده // دسته دیجیتال مارکتینگ // بدون نظر

در حرفه بازاریابى، روشى غیر مستقیم وجود دارد که به آن بازاریابى درون گرا، ربایشى و یا بازار یابی جاذبه اى گفته مى شود. در این روش غیر مستقیم به جاى اینکه بیشتر بر روى تبلیغات متمرکز شوند به محتوا مى پردازند. همانطور که مى دانید در بازاریابى برون گرا، فروش مستقیم بیشتر مورد اهمیت قرار مى گیرد اما در بازاریابى درون گرا هدف اصلى، رفع سوالات و ابهامات مخاطبان مى باشد که در پى آن بدون معرفى مستقیم هیچ نوع محصولى، خود مخاطب نهایتا تصمیم مى گیرد که اقدام به خرید کالا یا محصول مورد نظر خود کند.

بازاریابى درون گرا

به این مثال ساده در مورد بازاریابى درون گرا توجه کنید: تصور کنید شما قصد فروش یک وسیله برقى خانگى را دارید، در روش بازاریابى درون گرا در ابتدا شما اقدام به تهیه و جمع آورى یکسرى نکات و دلایل مهم کارشناسى و اصولى مبنى بر تشخیص دقیق بر کیفیت و اصل بودن کالا مى کنید و محتواى جمع آورى شده را انتشار مى دهید در چنین شرایطى، خریدارانى که به دنبال این محصول بودند و یا حتى مخاطبانى که قصد خرید این محصول را نداشته اند، کنجکاوانه به سمت مطالب شما روى آورده و به شما اعتماد مى کنند.

اهمیت بازاریابى درون گرا

با پیشرفت هاى روز افزون در زمینه هاى بازاریابى هر روز شاهد اطلاعات جدیدترى هستیم که این اطلاعات در اختیار خریداران نیز قرار مى گیرد. افراد با کوچک ترین جستجو وارد دریایى از اطلاعات در مورد کالاها و محصولات مختلف مى شوند. در این بین، شبکات اجتماعى نقش مهمى در انتشار اخبار محصولات و خدمات دهى انواع کمپانى ها خواهند داشت. افراد به راحتى مى توانند تجربیات و نظرات خود را در مورد محصولاتى که از قبل استفاده کرده اند در اختیار یکدیگر قرار دهند.

این نکته یکى از مزیت هاى مهم بازاریابى درون گرا مى باشد که گاهى ممکن است مراحل بازاریابى و فروش را به دلیل ایجاد رقابت کمى سخت کند اما جاى نگرانى نیست، بازاریابى جاذبه اى به قدرى پرقدرت است که با دقت بالاى خود افراد را در جهت رسیدن به اهداف به درستى کمک مى کند. روش هاى جدید بازاریابى درون گرا با نتیجه مثبتى که به همراه داشته است، توانسته جایگزین خوبى براى روش هاى قدیمى بازاریابى باشد. در روش هاى جدید به جاى اینکه شما مدام به دنبال مشترى باشید، مشترى شما را دنبال مى کند. این امر موجب بهبود و موفقیت شما در کسب و کارتان خواهد شد.

علت نیاز ما به بازاریابى درون گرا چیست؟

شخصى که به طور حرفه اى اقدام به راه اندازى کسب و کارى مى کند، بدون شک براى رسیدن به موفقیت باید خود را در حیطه بازاریابى به روز کند. براى این کار نیاز به استفاده از روش هاى جدیدتر مانند بازاریابى درون گرا مى باشد. بازاریابى جاذبه اى یا همان درون گرا مزیت هاى مختلفى براى افراد دارد که به کارگیرى آن قطعا نتایج مطلوبى را به همراه خواهد داشت:

  • باعث مى شود شما رضایت کامل از خود داشته باشید و به دنبال آن تاثیرات مثبتى بر دیگر خرید هاى مشتریان خواهید گذاشت.
  • با قدرت تمام مى توانید مخاطب هدف را جذب کنید.
  • دیده شدن بیشتر شما در شبکات اجتماعى به دلیل تمرکز بیشتر بازاریابى درون گرا بر محتوا است در نتیجه موجب افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد.
  • به دلیل تعامل با مخاطب، حس شراکت مشترى با شما بیشتر خواهد شد که همین موضوع یکى از نقاط قوت بازاریابى ربایشى مى باشد.

سایر ویژگى هاى بازاریابى درون گرا

بازاریابى جاذبه اى

بهبود سئو سایت

در مبحث سئو سایت، مهمترین اصل، محتواى سایت مى باشد که بازاریابى درون گرا نیز بر همین موضوع تمرکز دارد و قطعا با استفاده از این روش بازاریابى، شما کمک بزرگى به بهبود سئو سایت خواهید کرد.

برگشت سرمایه توسط بازاریابى درون گرا

در استفاده از روش بازاریابى ربایشى، اغلب اوقات بازگشت سرمایه کاملا مثبت است و نتایج به دست آمده تقریبا با درصد بالایى، مطابق با پیش بینى شما مى باشد.

با روش بازاریابى درون گرا اعتبار کسب کنید

شما با استفاده از تولید یک محتواى مفید و کاربردى توسط بازاریابى جاذبه اى به راحتى مى توانید در حوزه کارى خود اعتبار کسب کنید. با کمپین هاى مختلفى که ایجاد مى کنید، علاوه بر دریافت سود به مرور مى توانید اعتبار خود را در بین مخاطبان بالا ببرید.

نحوه شروع بازاریابى درون گرا

در ابتداى آغاز بازاریابى ربایشى به هر اندازه سرمایه بیشتر باشد نتیجه بهترى را دریافت خواهید کرد اما فقط سرمایه بالا نیست که موفقیت شما را تضمین مى کند، تولید یک محتواى پر قدرت و کاربردى مى توانید به راحتى مخاطب را جذب شما کند.

  1. در ابتداى کار سعى کنید هدف اصلى خود را مشخص کنید تا بتوانید یک محتواى ارزشمند تولید کنید.
  2. سپس رسانه اى را که قرار است توسط آن با مخاطب در ارتباط باشید را انتخاب کنید به طور مثال: اینستاگرام، وبلاگ یا هر رسانه دیگرى که لازم است.
  3. در مرحله بعدى اقدام به ایجاد یک محتوا کنید و سپس مطابق یک تقویم دقیق آن را انتشار دهید.

بازاریابى درون گرا

توجه کنید موضوعى را که براى محتوا انتخاب مى کنید باید حول محور دغدغه ها و مشکلات مخاطبان باشد نه کسب و کار و محصولات خودتان. دقت کنید تعداد بالاى یک محتوا اهمیت زیادى ندارد، مهم کیفیت آن محتوا مى باشد.

کلام پایانی….

استفاده از روش بازاریابى درون گرا یک روش نوین و تاثیر گذار است که علاوه بر صاحبان کسب و کار مورد پسند مشتریان نیز مى باشد از این جهت که آن ها را براى شناخت و انتخاب درست یک محصول یا کالا کمک مى کند. اگر در حرفه خود دقیق و مورد اعتماد باشید و کالاهایى استاندارد و اصل در اختیار مخاطب قرار دهید، بدون شک بازاریابى درن گرا براى شما پلى به سمت موفقیت هاى پى در پى خواهد بود.

هنگامى که شما در تلاش هستید تا با راهنمایى هاى درست مشترى را در جهت خرید محصولى مطمئن یارى دهید، قطعا مشترى هم با اعتمادى که به شما دارد اقدام به تبلیغ و معرفى شما به دوستان و آشنایان خود خواهد کرد. این یعنى دریافت سود بیشتر. پس در دنیاى دیجیتال مارکتینگ به کارگیرى از روش بازاریابی جاذبه اى یا همان درون گرا موجب دریافت سود بالا براى شما خواهد شد.

شما عزیزان مى توانید براى دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ به وبسایت آقای حسن کردی مراجعه کرده و پس از مطالعه مقالات گوناگونی از جمله: دلایل کم شدن فروش سایت، بازار یابی مشترک، مراحل طراحی سایت و … اطلاعات خود را به روز کنید.



پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است