|
|

عواملی که باعث پایین آمدن فروش سایت شما خواهند شد

2 مارس 2021 // نویسنده // دسته دیجیتال مارکتینگ // بدون نظر

کم شدن فروش سایت

در زمینه کسب و کار، معمولا مهم ترین هدفى که هر فرد در نظر مى گیرد، بالا رفتن میزان درآمد است. در دنیاى بازاریابى و دیجیتال مارکتینگ صاحبان کسب و کار تمام تلاش خود را به کار مى گیرند تا کمک بزرگى به افزایش فروش سایت خود کنند و این کار نیازمند انجام برخى امور مى باشد تا بتوان میزان فروش را بالا برد. گاهى اوقات اغلب صاحبان کسب و کار با مشکل کم شدن فروش سایت مواجه مى شوند که قطعا در پس این اتفاق، دلایل مختلفى وجود دارد که میزان فروش سایت را کاهش مى دهد. در این مقاله سعى داریم در مورد دلایل مختلف کم شدن فروش سایت مطالبى را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با ما همراه باشید.

دلایل کم شدن فروش سایت

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، عواملى هستند که در کم شدن فروش سایت تاثیر گذارند. عواملى که ممکن است فقط به دلیل عدم رعایت چند اصل مهم و اساسى ایجاد شوند. با ارائه این نکات شما را در جهت رفع این مشکلات یارى خواهیم کرد.

کم بودن ترافیک در سایت

معمولا یک فروشگاه زمانى فروش بالایى خواهد داشت که تعداد مشتریان و مراجعه کنندگان آن بالا باشد. در فروش اینترنتى نیز به همین شکل است. تا زمانى که تعداد بازدیدکنندگان سایت کم باشد با مشکل کم شدن فروش سایت مواجه خواهید شد. شما با توجه به محصولات و خدماتى که ارائه مى دهید، تا حدودى مى توانید درصد بازدید کنندگان سایت را بررسى کنید.

کم شدن فروش سایت

در طول روز اگر کمتر از صد بازدیدکننده داشته باشید، قطعا فروش کافى نخواهید داشت. براى اینکه ترافیک سایت را بالا ببرید، ترافیک رایگان و پولى ایجاد کنید. سعى کنید بیشتر در مورد روش هاى مختلف افزایش ترافیک سایت جستجو کنید. رسانه ها ابزار خوبى براى انجام این کار هستند. مثلا با قرار دادن آدرس سایت خود در پروفایل اینستاگرام مى توانید ترافیک سایت را بالا ببرید. زمانى که اقدام به ارسال ایمیل مى کنید، مى توانید از یک امضا یا مشخصه مربوط به سایت در آن استفاده کنید.

روش دیگرى که به افزایش ترافیک سایت شما کمک مى کند، استفاده از بازاریابى محتوا مى باشد. با ساخت و تولید یک محتواى مناسب به راحتى مى توانید افراد را جذب سایت خود کنید که نهایتا این روش مانع از کم شدن فروش سایت مى شود.

طراحى و ظاهر ضعیف علت کم شدن فروش سایت

علاوه بر خدمات و محصولات مناسب یک فروشگاه، گرافیک و ظاهر سایت نیز از نکات مهمى مى باشد که موجب بالا رفتن فروش شما خواهد شد. یکى از اصول مهمى که باید در طراحى سایت رعایت کرد، استفاده از حداقل رنگ ها مى باشد. سعى کنید تا حد ممکن از دو یا سه رنگ که متناسب با نوع محصولات سایت هستند و با یکدیگر هارمونى دارند استفاده کنید. نکته دیگرى که ممکن است باعث کم شدن فروش سایت شود، رعایت نکردن فونت ها و المان هاى گرافیکى است. سعى کنید بیشتر از دومدل فونت در متن استفاده نکنید یک فونت مخصوص متن اصلى و یک فونت را براى عنوان ها مد نظر قرار دهید.

کم شدن فروش سایت

مکالمات قوى سایت مانع از کم شدن فروش سایت

به کار بردن مکالمات درست و قوى، موجب بهبود کیفیت هر سایتى مى شود. حتما بار ها در صفحات سایت ها شاهد جملاتى نظیر فقط چند کلیک تا پایان خرید، دیگر چیزى نمانده تا صاحب محصول شوید و بسیارى جملات از این قبیل بوده اید. تمام این مکالمات و جمله ها باید توسط بازاریابان اینترنتى به شکلى صحیح و تاثیر گذار طراحى شود.

تصور کنید شخصى مدت ها پیش عضو سایت شما بوده است و این موضوع را به کل فراموش کرده است پس از گذشت چندین وقت، مجددا به سایت شما رجوع کرده و قصد انجام خرید یک محصول را دارد هنگامى که در صفحه ثبت نام، مشخصات خود را وارد مى کند با جمله متاسفانه ایمیل شما قبلا در این سایت استفاده شده است رو به رو مى شود. این جمله کاملا صحیح است و به کاربر اطلاع مى دهد که نمى توان با این ایمیل وارد سایت شد اما نحوه بیان کردن جملات در سایت ها مى تواند بهتر از این باشد تا علاوه بر تاثیر گذارى مثبت، مانع از کم شدن فروش سایت شود.

مثلا مى توان از جملاتى نظیر ” تبریک شما از قبل عضو این سایت بوده اید در صورت فراموش کردن رمز در خواست یک رمز جدید را بدهید” موفقیت هاى کوچک یک شعار مهم در بازاریابى اینترنتى مى باشد. یک سایت زمانى موفق خواهد بود که از کوچکترین کار مشتریان سایت و کاربران خود تشکر و قدر دانى کند. این روش علاوه بر این که احساس رضایت و اطمینان را در مشترى نسبت به سایت بیشتر مى کند، کاربر را تشویق به انجام اقدامات دیگرى در سایت شما مى کند.

مشکل بودن فرآیند خرید دلیل بر کم شدن فروش سایت

درصد بالایى از افراد پس از افزودن محصولات به سبد خرید به یکباره پیش از تمام شدن مراحل خرید منصرف مى شوند و مراحل خرید را ناتمام رها مى کنند. این اتفاق اگر به طور مداوم تکرار شود بدون شک باعث کم شدن فروش سایت خواهد شد اما باید دید علت اصلى این اتفاق چیست؟ گاهى اوقات سخت بودن فرآیند خرید باعث مى شود مشترى پیش از تکمیل مراحل پایانى، از خرید خود منصرف شود. براى رفع این مشکل تا حد امکان تعداد فرم هاى تکمیل خرید را کمتر کنید و همچنین در ابتداى فرم ها از سوالات ساده تر استفاده کنید تا براى مشترى راحت تر باشد و میل بیشترى به خرید داشته باشد.

کم شدن فروش سایت

متن ضعیف در صفحه محصول علت کم شدن فروش سایت

تبلیغ نویسى در صفحات وب سایت، جزو نکاتى مى باشد که اگر بصورت حرفه اى انجام نشود ممکن است باعث کم شدن فروش سایت شما شود. سعى کنید از متون تبلیغاتى حرفه اى در سایت خود استفاده کنید و حتما تا جایى که امکان دارد متن صفحه را به شکل طولانى و کامل در صفحه قرار دهید. طولانى بودن صفحات محصول باعث مى شود مشترى با اعتماد بیشتر به سمت سایت شما هدایت شود. نکات مهم و اصلى محصول را در چند سطر اول و آخر متن ها قرار دهید.

سخن پایانى

در این مطالب سعى کردیم به بررسى عوامل مهمى که در بازاریابى اینترنتى موجب کم شدن فروش سایت مى شوند بپردازیم. البته علاوه بر این نکات، عوامل دیگرى هم هستند که در پایین آمدن فروش سایت تاثیر گذار خواهند بود که در مقالات بعدى حتما به آن ها مى پردازیم. شما عزیزان مى توانید براى کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ، به وبسایت آقای حسن کردی مراجعه کرده و مطالب جالبی از جمله؛ کمپین های بازار یابی، شناخت تفاوت هاى بازاریابى و تبلیغات و بسیاری مطالب مفید و آموزنده دیگر را مطالعه کنید.



پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است