|
|

استفاده از Google Adwords در بازاریابی دیجیتال

20 فوریه 2021 // نویسنده // دسته دیجیتال مارکتینگ // بدون نظر

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز یک سرویس آنلاین تبلیغات در گوگل مى باشد. این سرویس باعث مى شود که انواع کسب و کارهاى مختلف با استفاده از نتایجى که در گوگل یافت مى شوند، تبلیغات خود را به راحتى در اختیار مشتریان قرار دهند. اغلب کسب و کارها براى اینکه به موفقیت هاى بیشترى دست پیدا کنند، مدام به دنبال سیستم و روش هاى مختلفى هستند تا بتوانند از طریق آن خود را به افراد معرفى کنند تا مخاطبین بیشترى جذب کنند.

سرویس ها و روش هاى متفاوتى مانند گوگل در جهان هستند که به کسب و کارها، خدمات مختلفى ارائه مى دهند و موجب بهتر دیده شدن این کسب و کارها در دنیا مى شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد یکى از سرویس هاى پرکاربرد گوگل، تحت عنوان تبلیغات کلیکى یا همان گوگل ادوردز مطالبى را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

روش استفاده از گوگل ادوردز

یک کاربر براى اینکه بتوانید از سرویس Google adwords استفاده کند در وهله اول باید اقدام به ایجاد یک اکانت در این سرویس بکند و در مرحله بعد با توجه به کلمات کلیدى که در نظر دارد، یک کمپین ایجاد کند. براى این کار باید تمام اطلاعات کمپین تبلیغاتى خود را مانند: آدرس سایت، کلید واژه ها و عنوان تبلیغ خود را وارد گوگل ادوردز کنید تا کمپین شما فعال شود. پس از فعال سازى کمپین با توجه به کلید واژه هایى که کاربران در صفحات وب دنبال مى کنند، تبلیغات شما نیز نمایش داده مى شود.

گوگل ادوردز

لازم است این نکته را بدانید که شما براى هر یک کلیک روى تبلیغ خود باید هزینه اى را متقبل شوید و قطعا کلمات کلیدى که بیشتر جستجو شوند و مشکل تر باشند، هزینه بیشترى هم براى شما به همراه خواهند داشت این کار براى دیده شدن تبلیغ شما در صفحه search گوگل مى باشد. تبلیغاتى که در گوگل انجام مى شوند، جزو تبلیغات کلیکى یا همان ppc مى باشند.

براى مثال زمانى که شما اقدام به شارژ اکانت ادوردز خود مى کنید، کاربرانى که کلمات کلیدى مرتبط و نزدیک به تبلیغات شما را Search مى کنند، اگر تبلیغ شما داراى شرایط مناسب براى نمایش در gogle باشد، تبلیغات شما با نشان برچسب هاى سبز و زرد و یا عبارت هایى تحت عنوان آگهى یا Ad در معرض دید کاربران قرار مى گیرد که اگر کاربر بر روى آن ها کلیک کند، تبلیغات شما را مشاهده و وارد سایتتان خواهد شد و در این مرحله شما باید براى هر کلیک، هزینه اى پرداخت کنید که این هزینه ها از اکانت ادوردز شما کم مى شود.

میزان هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز به چه شکل است؟

ساخت اکانت در سرویس گوگل ادوردز و نشان دادن تبلیغات در صفحه نتیجه Search گوگل، براى شما کاملا بدون هزینه مى باشد. شما هزینه را زمانى پرداخت خواهید کرد که یک کاربر بر روى تبلیغات شما کلیک کند. این هزینه با توجه به نوع کسب و کارها و نسبت به اهمیت کلمات کلیدى با یکدیگر تفاوت دارد.

اگر رقباى کمى داشته باشید، قطعا با هر کلیک هزینه کمترى هم پرداخت مى کنید اما در صورتى که میزان رقباى شما بالا باشند و هزینه هاى آن ها به نسبت شما بیشتر باشد راهى جز بالا بردن هزینه هایتان ندارید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که پرداخت هزینه بالا حتما دلیل بر نمایش بیشتر تبلیغات شما در گوگل نخواهد بود.

سرویس گوگل ادوردز طبق رعایت قوانین و شاخص هایى که دارد، می تواند تبلیغات شما را در معرض نمایش قرار دهد. نمره کیفیت یکى از قوانین همین سرویس مى باشد که در اصلاح به آن QS یا Quality score گفته مى شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نمره کیفیت و اهمیت آن در تبلیغات گوگل توضیحاتى را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

گوگل ادوردز

نمره کیفیت چیست؟

اغلب کسب و کارها هنگام تبلیغات در گوگل، متوجه این موضوع مى شوند که برخى از افراد با پرداخت کمترین هزینه، هنوز هم در تبلیغات گوگل در رتبه بالاترى قرار دارند. اما علت این اتفاق چیست؟

معمولا گوگل براى عباراتى که هر شخصى در تبلیغات خود استفاده مى کند یک امتیاز مشخصى در نظر مى گیرد و به هر اندازه که تبلیغ شما با لغاتى که کاربران سرچ مى کنند هماهنگ باشد براى امتیاز دهى بیشتر این موضوع را مدنظر قرار مى دهند. این امتیازدهى، همان نمره کیفیت در سرویس گوگل ادوردز مى باشد.

نکته دیگرى که در نمره کیفت و امتیاز دهى تبلیغات کسب و کار ها حائز اهمیت است، میزان تعداد کلیک هایى مى باشد که تبلیغات شما قبلا دریافت کرده است. به طور کلى یکى از عواملى که رتبه تبلیغ شما را با توجه به تمام فاکتورها مشخص مى کند، نمره کیفى تبلیغات گوگل مى باشد که رنج این نمره از یک تا ده است و هرچه نمره بالاتر برود نشان از بالا بودن کیفیت تبلیغات شما مى باشد که باعث مى شود جایگاه تبلیغات شما هنگام نمایش بهتر باشد.

مهمترین مزایاى گوگل ادوردز

اولین مزیتى که گوگل ادوردز براى کسب و کارها دارد، فراهم کردن سیستمى براى افراد در جهت یافتن اصلى ترین مخاطبان خود با کمترین هزینه مى باشد. مزیت دیگرى که این سیستم دارد این است که شما مى توانید طبق کلید واژه هایى که با کسب و کارتان ارتباط دارند، تبلیغات خود را به نمایش بگذارید.

گوگل ادوردزقابلیت دیگرى که گوگل ادوردز براى انواع کسب و کارها دارد این است که هر زمانى که اقدام کنید، مى توانید حساب خود را فعال و یا غیر فعال کنید و از از صفحات اول گوگل وب سایت خود را بردارید. یا اینکه با مدیریت درست بر سایت خود، مى توانید مشخص کنید که تبلیغات شما در چه ساعتى از شبانه روز و یا در چه مکانى نمایش داده شوند.

این روش بیشتر مناسب کسب و کارهایى مى باشد که یک ساعت مشخصى در طول روز و یا شب فعالیت دارند در این صورت لزومى ندارد که شما بابت هر بازدید از تبلیغ، هزینه اى پرداخت کنید. فقط هنگامى که روى تبلیغ شما کلیک شود از حساب گوگل ادوردز شما کسر خواهد شد.

کلام پایانی

بدون شک یکى از بزرگترین سرمایه گذارانى که به کسب و کار افراد رونق مى بخشد و موجب بهبودى کسب و کارها مى شود، گوگل ادوردز است. افراد توسط این سرویس مى توانند اطمینان کامل داشته باشند که اگر شخصى در هر زمانى نیاز به محصولاتى مرتبط با محصولات آن ها داشت، تبلیغات و وب سایت آن ها در صفحات نخستین نتایح Search گوگل نشان داده خواهد شد.

با درایت و آگاهى کامل، مى توانید توسط سیستم گوگل ادوردز در کسب و کار خود پیشرفت کنید. براى دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ مى توانید به سایت آقاى حسن کردى مراجعه کنید.



پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است