|
|

چگونه بازدید کنندگان سایت را به مشتری تبدیل کنیم؟

26 ژانویه 2021 // نویسنده // دسته دیجیتال مارکتینگ // 1 نظر

در حرفه دیجیتال مارکتینگ، زمانی که شما یک وب سایت را راه اندازی می کنید، قطعا هدفی دارید. یک وب سایت برای فروش انواع محصولات و کالاهای خود، نیازمند بازدیدکننده می باشد اما فقط بازدیدکنندگان به تنهایی و بدون هدف نمی توانند کمک زیادی به کسب و کار شما کنند. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا طی یکسری فرآیند های مختلف، مشتریان را جذب وبسایت خود کنید. در واقع اینجا شما باید عملیات تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری را انجام دهید. برای اینکه در حرفه خود موفق باشید، باید از چند استراتژی مهم و کاربردی استفاده کنید.

به طور مثال: فردی به شدت طرفدار هک رشد می باشد و همیشه در تلاش است تا در کمترین زمان ممکن، بهترین عملکرد را داشته باشد. این نیازمند نوعی بازاریابی تهاجمی و استفاده از استراتژیک داده ها می باشد. شما هم شاید یک روش دیگری را انتخاب کنید اما هر روشی را که انتخاب می کنید باید تمام تمرکز خود را بر روی تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری بگذارید تا ترافیک سایت خود را به درستی مدیریت کنید و از حجم بالای بازدیدکنندگان بی هدف بکاهید و همچنین فروش خود را بالا ببرید.

ترافیک سایت بدون تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری بی فایده است

در یک وب سایت موفق و حرفه ای تعداد بالای بازدید کنندگان مهم نیست. برخی از وبلاگ نویسان، مدام در حال شعار دادن هستند که بازدیدکنندگان ما در ماه چندین میلیون است. این اتفاق زمانی مفید و مسمر ثمر خواهد بود، که حداکثر این بازدیدکنندگان با هدفی، مشتری این وب سایت شوند و حاضر به خرید محصولات شما شوند. و شما تنها با استفاده از روش تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری می توانید افراد را تشویق به خرید محصولات خود کنید.

تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری

چند روش مهم تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری

در کسب و کارهای اینترنتی، تبدیل کردن بازدیدکنندگان به مشتری یکی از مهم ترین ارکان این حرفه می باشد. ما در اینجا قصد داریم چند روش مهم و کاربردی برای تبدیل بازدید کنندگان سایت به مشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا از نحوه فروش بهتر محصولات خود مطلع شوید.

۱-مخاطبان خود را دسته بندی کنید

دسته بندی کردن مخاطبان یکی از روش های مهم تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری می باشد که در حیطه بازاریابی، باعث پیشرفت و بالا رفتن سرعت شما در انجام امور می شود. اغلب افرادی که صاحب کسب و کاری هستند دارای لیست ایمیل مارکتینگ و صفحات فرود می باشند.

۲-کاربرد ارائه آسانسوری در دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از مهمترین روش هایی که در تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری مورد استفاده قرار می گیرد، ارائه آسانسوری یا همان elevator pitch می باشد. در واقع این روش به این صورت است که شما اندکی قبل از اینکه آسانسور به مقصد برسد، به شکلی کوتاه و خلاصه وار برای مشتری توضیحات کامل را خواهید داد. در استفاده از این روش، شما باید اطلاعات و اطمینان کامل داشته باشید بیشترین چیزی که بر روی مخاطب تاثیر می گذارد چیست؟

تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری

برای درک بهتر این موضوع، یک مثال برای شما می زنیم: فرض کنید شما فروشنده کیف هستید و اغلب مردم می دانند که کیف چیست و چه کاربردی دارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید دلیل اینکه این کیف برای خریداران بهترین گزینه است چیست؟

۳-به رخ کشاندن اطلاعات، شواهدات اجتماعی و و رضایت مشتریان نیز از روش های مهم تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری می باشد

اگر شما وارد وبسایت CrazyEgg شوید، فورا شاهد مثالی از شواهدات اجتماعی یا همان Social proof خواهید شد. چندین هزار وبسایت مختلف از CrazyEgg برای متقاعد کردن افراد و کاربران استفاده می کنند. سعی کنید انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود را جمع آوری کرده و از آن ها درخواست کنید که یک ویدئو با محتوای رضایت خود از محصولات شما تهیه کنند. اگر یک فرد معروف، مشتری شما شد و از محصولات شما خریداری کرد و رضایت کامل داشت، آن را در صفحات اصلی وبسایت خود و یا صفحات فرود حتما ذکر کنید. با استفاده از این روش به راحتی می توانید کمک بزرگی در جهت تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری کنید.

۴-پیشنهاد شگفت انگیز نسخه های مدت دار رایگان

پیشنهاد نسخه های مدت دار، یکی دیگر از تاثیر گذارترین روش ها در تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری می باشد. این روش باعث می شود، مشتری پیش از اینکه شما را بشناسد، اعتماد کند و اقدام به خرید محصولات شما می کند. اغلب شرکت ها، برای زمان های مختلف نسخه های مدت دار به کاربران و مشتریان خود پیشنهاد می دهند. این روش موجب می شود، مشتری در مورد تعهداتی که فروشنده به آن ها می هد، هیچ نوع شک و نگرانی نداشته باشد. همچنین این را می داند که اگر از محصولی رضایت کامل نداشت به راحتی می تواند از خرید آن صرف نظر کند.

تمام نسخه های مدت دار به یک صورت عمل نمی کنند. مثلا برخی از وبسایت ها، پیش از شروع نسخه های مدت دار از مشتری کارت اعتباری درخواست می کنند. طبق تحقیقاتی که انجام شده، برخی افراد بر این باور معتقد هستند که دریافت کارت اعتباری از مشتری بر روی فایل، موجب بالا رفتن تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری خواهد شد. نظر برخی دیگر نیز کاملا برعکس این قضیه می باشد. برای اینکه شما به نتیجه مطلوبی دست یابید بهتر است برای مدتی از هر دو روش استفاده کنید.

۵-استفاده از بازاریابی مجدد برای تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری

بازاریابی مجدد یا remarketing، نمایش نوعی تبلیغ مجدد بازاریابی برای مشتریانی می باشد که از قدیم با سایت شما در ارتباط بودند. به طور مثال: مشتری از طریق گوگل اقدام به جستجوی یکی از پست های وبلاگ شما می کند در مرحله بعد تصمیم به بازدید فیس بوک کرده و در آنجا شاهد تبلیغاتی از محصولات شما خواهد بود. بدون شک این روش تاثیر گذار است. در واقع نمایش تبلیغ بازاریابی مجدد، ارتباط مستقیمی با تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری دارد.

۶-جاسوسی در حرکات ماوس روشی برای تبدیل بازدید کننده سایت به مشترى

شما در وب سایت خود با کمى خلاقیت مى توانید حرکات مشتریان خود را زیر نظر داشته باشید اما از روشى درست و حرفه اى پیش بروید. شما می توانید با ثبت حرکات ماوس یا همان CrazyEgg، حرکات ماوس مشتریان خود را زیر نظر داشته باشید. از طریق وبسایت خود سعى کنید تمام حرکات بازدیدکنندگان را ثبت کنید. با این کار متوجه علاقه مندى هاى کاربران در وب سایت خود خواهید شد با استفاده از این روش، می توانید تمام مطالب و موضوعاتى را که براى کاربر جالب است را به دست آورید و متوجه نواقص و کمبودهایى که در وبسایت دارید شوید.

علاوه بر این می توانید قسمت هایى را که می شود برای تبدیل بازدید کننده سایت به مشترى بهینه سازى کرد را پیدا کنید. استفاده از نقشه حرکت ماوس، این امکان را براى شما فراهم مى کند تا بتوانید به راحتى تشخیص دهید که اغلب افراد، حرکت ماوس خود را در کدام قسمت متوقف کرده اند.

۷-بهینه سازی صفحات فرود

اغلب تبدیلات در صفحات فرود اتفاق می افتند. این صفحات بر این مبنا طراحی شده اند تا بازدیدکنندگان را راضی کنند که اقدام به ثبت نام در صفحات ایمیلی شما کنند، در ابتدا از نسخه های مدت دار استفاده کنند، اقدام به دانلود آهنربای لید کنند و یا اینکه از محصولات شما خرید و همچنین از خدمات شما استفاده کنند. سپس طبق اطلاعاتی که از مخاطبین و کاربران خود دارید، شروع به بهینه سازى صفحات فرود کنید. این روش یکی دیگر از مهمترین روش هاى تبدیل بازکننده سایت به مشترى می باشد. شما با در نظر گرفتن انگیزه ها، اعتراض ها، اهداف، روان سازی زبان ها، خصوصیات جمعیت شناسی و همچنین نقاط درد، اقدام به بهینه سازى صفحات فرود براى جذب مخاطبین کنید. به کاربران خود این اطمینان را بدهید که آن ها را درک مى کنید.

 

۸-استفاده از توالى بازاریابی ایمیلى براى تبدیل بازدید کننده

حتما بارها براى شما هم پیش آمده که تصمیم به خرید یک محصول داشته اید و زمانی که به فروشگاه مى روید، کمی مردد هستید و فقط در حد تست کردن از آن محصول بازدید و استفاده می کنید و بدون هیچ خریدی، فروشگاه را ترک می کنید. شاید دوباره پس از چند ماه مراجعه کنید و این بار جدی تر از قبل، اقدام به خرید همان محصول کنید. اما اگر فروشنده، پی گیر شما باشد و از هر طریقی مدام با شما در ارتباط باشد، می تواند این مدت زمان را کم تر کند و شما را به خرید محصول تشویق کند.

این روش توالی ایمیل مارکتینگ می باشد که روشی تاثیر گذار در تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری می باشد که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن خریدار یا بازدید کننده را باز گرداند و به مشترى تبدیل کند.

چه عواملى باعث مى شود مشتریان از خرید خود منصرف شوند؟

قطعا بار ها برای شما هم پیش آمده، زمانى که اقدام به خرید محصولاتی می کنید و در حال پر کردن سبد خرید هستید به یکباره سبد را رها می کرده و از خرید کردن منصرف می شوید. به درصد مشخصی از خریداران آنلاین که اقدام به خرید مى کنند و محصولاتی به سبد خرید اضافه مى کنند اما در ادامه مرحله پرداخت را کامل نکرده و منصرف مى شوند نرخ ترک سبد خرید گفته می شود. این اتفاق علاوه بر کاهش فروش محصولات، مانع از تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری خواهد شد. در ادامه مطالب، علت های مختلف ترک سبد خرید را براى شما توضیح خواهیم داد.

۱-هزینه های پنهان حمل و نقل

یکی از مهم ترین علت هایی که مانع از تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری مى شود، هزینه های پنهان حمل و نقل کالا می باشد که خریداران سبد خرید را ترک می کنند. سعی کنید تمام هزینه های حمل و همچنین مالیات و هر چیز مشابه آن را به طور واضح و شفاف برای خریدار مشخص کنید. شفاف سازی در حرفه دیجیتال مارکتینگ، جزو نکات مهمی می باشد که موجب موفقیت و عملکرد بهتر فروشگاه خواهد شد.

یکی از شگرد های تاثیر گذار در خرید دیجیتال که می توان به کمک آن مخاطب را جذب کرد این است که شما هزینه حمل و نقل را به هزینه کالا بیافزایید و امکان ارسال رایگان را در وبسایت برای مشتری قرار دهید. استفاده از این استراتژی توجه اغلب مشتریان را جلب کرده و در نتیجه تمایل بیشتری به خرید محصولات خواهند داشت.

۲-ضرورت ایجاد یک حساب کاربری جدید علت دیگر انصراف از خرید

اغلب مشتریان به دنبال راحت ترین روش برای خرید محصولات خود هستند و بیشتر سایت ها پیش از ثبت سفارش از مشتریان درخواست ایجاد یک حساب کاربری جدید می کنند که این کار اکثر مواقع مشتریان را از ادامه خرید منصرف می کند. اگر قصد تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری را دارید، سعی کنید تا حد امکان آن ها را مجبور به ساخت حساب کاربری جدید نکنید. تلاش کنید تا علت های مختلفی که موجب اتلاف وقت مشتری هنگام خرید می شوند را جستجو کرده و آن ها را برطرف کنید.

تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری

۳-عدم اطمینان از امنیت پرداخت هزینه

یکی دیگر از علت های ترک سبد خرید عدم احساس امنیت، هنگام پرداخت هزینه می باشد. عواملی که ممکن است هنگام پرداخت هزینه، عدم امنیت ایجاد کند، ضعف طراحی و بسته بندی محصول و بسیاری از موارد دیگر است. شما برای جلب رضایت مشتریان، می توانید نظرات مثبت دیگران را در اختیار کاربران قرار دهید و یا به طور مستقیم از اطلاعات و یا تصاویر خود استفاده کنید.

۴-خرابی و برخی از مشکلات وبسایت مانع از تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری می شود

یکی دیگر از اصلی ترین علت های ترک سبد خرید، خطاهای وبسایت و سرعت پایین حمل و نقل می باشد. این موضوع ممکن است کمی خسته کننده باشد. سعی کنید خطاها و ایرادات وبسایت را در اسرع وقت برطرف کنید و استفاده را برای کاربران راحت تر کنید.

۵-نارضایتی از محدودیت در بازگشت کالا

اغلب خریداران با وجود امکان بازگشت کالا، نسبت به خرید یک محصول رغبت بیشتری از خود نشان می دهند اما اکثر فروشگاه ها، محدودیت های خاصی در این زمینه قرار می دهند که مشتری را از ادامه خرید منصرف می کند. اولی محدودیت زمان و دومی مشخص کردن هزینه های بازگشت کالاهای مرجوعی می باشد.

۶-نبود پشتیبان مناسب در وبسایت مانع از تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری می شود

نبود پشتیبانی مناسب برای مشتریان در وبسایت از دیگر علت های ترک سبد خرید می باشد. معمولا مشتریان در هنگام مراحل خرید، سوالات متداولی دارند و نیازمند کمک هستند. شما می توانید از روش های مختلف پشتیبانی برای مشتریان از جمله چت استفاده کنید.

حسن کردی

کلام آخر

اغلب افرادی که صاحب کسب و کار هستند، تمایل زیادی دارند که بدانند، چگونه می توان یک بازدید کننده سایت را به مشتری تبدیل کرد و اکثر مواقع، موفقیت در کسب و کار تنها به راه اندازی یک وبسایت ختم نمى شود. ابزارها و منابع مختلفى از جمله CrazyEgg وجود دارند که به افراد کمک می کنند تا در کسب و کار خود مخصوصا در حرفه دیجیتال مارکتینگ موفق شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ و روش های پیشرفت در این حرفه، می توانید به سایت آقای حسن کردی مراجعه کنید.



دنبالک های این نوشته

  1. حسن کردی

پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است