|
|

با ایمیل مارکتینگ و استراتژی های آن آشنا شوید

9 ژانویه 2021 // نویسنده // دسته دیجیتال مارکتینگ // 1 نظر

ایمیل مارکتینگ

این روزها حتما درباره بازاریابى ایمیلى کم و بیش چیزهایى به گوشتان رسیده است. در حال حاضر، اکثر شرکت ها و کمپانى های مختلف از این روش تبلیغاتى استفاده مى کنند که ظاهرا رضایت بخش هم بوده و نتیجه خوبی به همراه داشته است. در اصطلاح به این روش، ایمیل مارکتینگ گفته مى شود و کاربرد آن به این شکل است که فردی که دارای یک کسب و کار مشخصى است، تنها با ساخت یک ایمیل تبلیغاتى حرفه اى و مجذوب کننده و ارسال آن برای میلیون ها مخاطب به راحتی ارتباط برقرار می کند. با این روش روند تماس های تلفنی از سوی مخاطبین بیشتر شده و قطعا فروش هم بیشتر خواهد شد.

ایمیل مارکتینگ بیشتر مناسب افرادی می باشد که داری وب سایت هستند. زیرا به محض اینکه فردی ایمیل شما را مشاهده کند به طور مستقیم و به راحتی می تواند وارد سایت شما شده و اطلاعات مفید بیشتری دریافت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت آقای حسن کردی مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه کار با ایمیل مارکتینگ

برای اینکه تبلیغات خود را با استفاده از ایمیل اجرایی کنید، نخست نیازمند یک پایگاه آدرس ایمیل هستید. در اغلب کشور های مختلف، برای این کار شرکت ها و دفاتر مختلفى هستند که وظیفه آن ها، تهیه و جمع آوری بانک ایمیل و فروش آن به افرادی می باشد که دارای کسب و کار هستند. ناگفته نماند که هزینه این بانک های ایمیل نسبتا بالا می باشد. شما برای تهیه این بانک، باید اطلاعات مخاطبان خود را جستجو کنید.

به طور مثال می توانید بانکى را تهیه کنید که شامل ایمیل تمام افرادی باشد که به حرفه گرافیک علاقه مند هستند. در کشور ما نیز، هستند افرادى که آدرس ایمیل اشخاص فارسی زبان را می فروشند. البته در روش ایمیل مارکتینگ ممکن است ایراد و اشتباهاتی نیز رخ دهد. مثلا ایمیل های اشتباه و تکراری، ایمیل هاى غیر حرفه اى و دسته بندی نشده و مشکلاتی از این قبیل هم ممکن است رخ دهد.

ایمیل مارکتینگ

دسته بندی نشدن ایمیل ها، نتیجه خوبی برای افراد به همراه نخواهد داشت. به طور مثال: شما قصد فروش یک نوع محصول را به اکثر مدیران شرکت ها و کمپانی های مختلف دارید، زمانی که ایمیل، بدون دسته بندی به صورت عمومی ارسال شود، قطعا تعداد محدودی از این مخاطبان مدیر شرکت هستند در نتیجه استفاده از این روش در ایمیل مارکتینگ نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

توجه به چند استراتژی مهم در ایمیل مارکتینگ

استراتژى های ایمیل مارکتینگ قسمتی از راهبرد و اهداف شما در دیجیتال مارکتینگ می باشد که به شما این امکان را می دهد از طریق انواع کانال های ارتباطى ایمیل، اقدام به فروش محصولات خود کنید و سرمایه اى که در این زمینه صرف کردید را با چندین برابر از قبل دریافت کنید. برای موفقیت در این راه، چند راهبرد مهم وجود دارد که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد:

شخصی سازی ایمیل های ارسالی برای مشتریان در ایمیل مارکتینگ

شخصی سازی ایمیل به معنای استفاده از نام مخاطب نیست. گاهی اوقات، اغلب کارشناسان ایمیل مارکتینگ دچار این اشتباه می شوند و این روش برای مخاطب چندان خوشایند نیست. در این بین افراد سودجوی زیادی هستند که از این فرصت استفاده کرده اند که موجب کلاه برداری های زیادی در این زمینه شده است و به مراتب باعث سلب اعتماد مشتریان می شود.

در ایمیل مارکتینگ مهم ترین نکته ای که تاثیر بسیار زیادی در موفقیت افراد دارد، ارتباط است. اما قبل از هر اقدامی، باید همه جوانب را بسنجید که آیا شخص گیرنده ایمیل، شناختی از شما دارد؟ در مورد نحوه ارتباط شما چه اطلاعاتی دارد؟ اصلا به شما اعتماد می کند یا خیر؟ هنگام شخصی سازی ایمیل،سعی کنید موضوعی را که قرار است گیرنده از طریق ایمیل دریافت کند از همان ابتدا به وضوح مشخص کنید.

به گیرنده این امکان را بدهید که مشخص کند در روز یا هفته قرار است چند ایمیل از شما دریافت کند. نهایتا تمام سعی خود را به کار گیرید تا حد امکان در هنگام شخصی سازی ایمیل برای مشتری از نام شخص در ابتدا یا داخل متن ایمیل استفاده نکنید.

در روش ایمیل مارکتینگ اطمینان کامل پیدا کنید که ارسال ایمیل زمان مشخصی ندارد

زمانی که متوجه می شوید ارسال ایمیل برای گیرنده هیچ نوع محدودیت زمانی ندارد به هیچ عنوان به خودتان این اجازه را ندهید که وقت و بی وقت تعداد زیادی ایمیل برای فرد گیرنده ارسال کنید. در ایمیل مارکتینگ به این نکته حتما توجه کنید، اغلب افراد در این حرفه به ایمیل توجه زیادی دارند و بیشتر از آن در جهت موضوع تجاری استفاده می کنند.

پس اگر تیتر ابتدایی ایمیل شما، شباهتی به ایمیل های پر تکرار برخی کلاهبرداران نباشد، قطعا گیرنده، ایمیل را باز کرده و مشاهده می کند. لزوما نباید خود را موظف کنید که در یک ساعت مشخصی از شبانه روز ایمیل ها را ارسال کنید. همانطور که در مطالب بالا هم اشاره کردیم، می توانید از گیرنده بخواهید یک زمان و تعداد مشخصی برای ارسال و دریافت ایمیل های خود تعیین کند.

تعداد کاراکتر های عنوان ایمیل

طبق تحقیقات انجام شده در روش ایمیل مارکتینگ طول تیتر و تعداد کاراکترها، هیچ تاثیر مثبتی در بازکردن و مشاهده ایمیل ها ندارد. نکته ای که در طراحی تیتر ها مهم است، کاربرد متن هایی می باشد که دارای فراخوان به عمل و یا CTA باشند تا بتواند در لحظه، مخاطب را به خود مشغول کند. پس دقت کنید که بازدید و مشاهده نکردن برخی از ایمیل ها، هیچ ربطی به تعداد کاراکتر ها در ایمیل مارکتینگ ندارد و فقط به نحوه در خواست صحیح ارسال کننده در تیتر ارتباط دارد.

محتوای رایگان در ایمیل مارکتینگ

اکثر افراد علاوه بر مشغله زیاد، وقت کافی نداشته و تمایلی هم به پرداخت هزینه ها ندارند. طبق تحقیقاتی که در ایمیل مارکتینگ از گیرندگان ایمیل انجام شده، نشان می دهد، تمام ایمیل هایی که Template یا یک نوع ابزار خاص را به مشتریان به صورت رایگان هدیه می دهند، میزان بازدید و مراجعه به سایت آن ها بیشتر است. پس در حرفه خود تلاش کنید از ایده های خلاق برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کنید.

ایمیل مارکتینگ

رابطه مستقیم تلفن همراه با ایمیل

این روزها اکثر افراد، تمام ایمیل های دریافتی خود را از طریق تلفن همراه چک می کنند، پس باید دقت کنید در روش ایمیل مارکتینگ تصاویر و متون را طوری تنظیم کنید که به درستی و با وضوح بالا در تلفن های همراه قابل مشاهده باشند.

▪️ابتدا سعی کنید ایمیل ها به شکل تک ستونی باشند تا در صفحه تلفن همراه بهتر قابل مشاهده باشند.
▪️توجه به سایز و نوع فوت نیز در تهیه ایمیل، بسیار مهم است. متن و فونت باید خوانایی کامل در تلفن همراه داشته باشند.
▪️معمولا افراد برای اسکرول کردن متن ها از انگشت شست خود کمک می گیرند. دکمه های Call-to-action را به نحوی طراحی کنید که لمسی باشند.
▪️تلفن همراه بیشتر کاربران، آیفون است پس تا حد امکان از دکمه های ۴۴ در ۴۴ پیکسل استفاده کنید.

در استفاده از روش ایمیل مارکتینگ اعضای غیر فعال لیست را فعال کنید

طبق تحقیقات انجام شده به طور میانگین، چیزی بالغ بر ۶۳ درصد از اعضای لیست ایمیل مارکتینگ غیر فعال هستند و این میزان عدد کمی نیست. برای کاهش این آمار، باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید:

▪️به هیچ عنوان از ایمیل های یاد آوری برای گیرنده استفاده نکنید. اغلب دریافت کنندگان ایمیل، پیگیری های مداوم را دوست ندارند و به مراتب ذهنیت مخاطب را در مورد شما و کسب و کارتان خراب می کند.

▪️اگر در لیست خود، افرادی هستند که ایمیل شما را باز نمی کنند، با کمی خلاقیت و ایده های ناب، سعی کنید پیشنهاد های جالبی برای این اشخاص ارسال کنید. شاید استفاده از این روش نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد و آمار بازدید ایمیل ها توسط این افراد بالا برود.

▪️گاهی اوقات باز نشدن ایمیل توسط گیرنده، ممکن است دلیل بر ضعیف بودن تیتر اصلی ایمیل باشد که هیچ رغبت و هیجانی را برای مخاطب به همراه نداشته و توجه او را جلب نمی کند. پس سعی کنید در هنگام کار به روش ایمل مارکتینگ از عنوان و تیترهای خاص و هیجانی استفاده کنید.

از خرید لیست مخاطب خودداری کنید

لیست مخاطبانی که در معرض فروش قرار می گیرند به هیچ وجه برای شما ارزشمند نیستند. در روش ایمیل مارکتینگ توجه کنید که یک ایمیل، اگر با رضایت گیرنده ارسال نشود در واقع هیچ ارزشی ندارد. شما باید، تمام تلاش خود را در تولید محتوا به کار گیرید تا یک محتوای مفید و با ارزش تولید کنید که توجه مخاطب را به خود جلب کند و در خواست او برای دریافت مطالب بیشتر شود. این بهترین فرصت برای درخواست و ثبت نام افراد در خبرنامه خودتان است. تا تنور داغ است نان را بچسبانید:

▪️اگر شما محتوای خود را به شکل یک کتاب الکترونیکی تولید کرده اید از گیرنده درخواست کنید ایمیل خود را وارد کند تا کتاب را برایش ایمیل کنید. استفاده از این روش، ذهنیت خوبی برای گیرنده ایجاد خواهد کرد و قطعا این روش شما در ایمیل مارکتینگ مثمر ثمر خواهد بود.

▪️برای افرادی که در خبرنامه شما ثبت نام می کنند، ارزش و اهمیت قائل شوید. برای حفظ آن ها در صفحه خود و همچنین ترغیب بیشتر آن ها، سعی کنید یک دسترسی ویژه برایشان در نظر بگیرید و یا یک هدیه یا یادبود برای آن ها ارسال کنید.

▪️هنگام ثبت نام افراد در خبرنامه خود از آن ها بخواهید، تعداد ایمیل های دریافتی و زمان آن ها را مشخص کنند. اگر این کار برایتان مقدور نیست، هر تعداد ایمیلی که قرار است برای شخص گیرنده ارسال کنید را مشخص کرده و به اطلاع گیرنده برسانید.

استفاده از محتوای تعاملی در ایمیل مارکتینگ

محتوای تعاملی در ایمیل مارکتینگ به معنای این است که شما تقریبا باید چیزی شبیه به یک آزمون طراحی کنید و در آن چند سوال را مطرح کنید سپس چند گزینه برای سوال در نظر بگیرید تا مخاطب بتواند در همان لحظه به سوال شما پاسخ دهد. در این لحظه شما پس از نمایش صحیح پاسخ سوال، گیرنده را به سمت مطالب مرتبط با سوال به وب سایت خود سوق دهید. محتوای تعاملی، یکی از روش هایی مناسبی است که می تواند نتیجه مطلوبی برای شما به همراه داشته باشد.

ایمیل مارکتینگ

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

جالب است بدانید که ایمیل مارکتینگ تنها به ارسال خبرنامه ختم نمی شود، شما پس از اینکه خدماتی را توسط ایمیل ارائه کرده و فروخته اید نیز، می توانید همچنان از ایمیل استفاده کنید و این بار پر قدرت تر بر روی مخاطب خود تاثیر بگذارید. برای این کار باید از کاربرانی که در وب سایت شما ثبت نام می کنند یک آدرس ایمیل دریافت کنید تا اگر قصد فروش خدماتی را داشتید با کاربر از طریق ایمیل در ارتباط باشید.

 

شناخت محتوای ایمیلی در اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

ایمل های مختلفی هستند که در این روش می توانید برای کاربران ارسال کنید که در مطالب زیر به آن ها اشاره شده است:

▪️اگر شخصی در وب سایت شما ثبت نام کرد، می توانید از طریق ایمیل، مطلب اعتبار سنجی و کد اکتیویشن را ارسال کنید.

▪️پس از ثبت نام کاربر و تکمیل اطلاعات خود، می توانید با ارسال پیغام خوش آمدگویی از مخاطب استقبال کنید.

▪️اگر کاربری در اواسط مراحل ثبت نام و خرید از ادامه کار منصرف شد و یا به مشکلی برخورد با ارسال یک ایمیل کمک رسانی به مخاطب خود کمک کرده و انگیزه شخص را بالا ببرید.

▪️پس از گذراندن و تکمیل تمام مراحل ثبت نام و خرید، می توانید با ارسال پیشنهاد های تکمیلی به کاربر خود در زمینه ایمیل مارکتینگ کمک کنید.

ودر آخر، هنگام ارسال ایمیل در روش های ایمیل مارکتینگ سعی کنید از امضاهایی با عنوان (تیمی) اجنتاب کنید. به طور مثال تیم تولید و محتوا، تیم پشتیبانی و امضاهایی از این قبیل. سعی کنید هنگام ارسال ایمیل طوری وانمود کنید که انگار یک شخص واحد در سیستم و وب سایت شما به انجام امور می پردازد. مثلا (ایمان رازقی از تیم پشتیبانی)این روش، ذهنیت مثبتی در افکار کاربر ایجاد می کند.

حسن کردی

سخن پایانی

امیدواریم از مطالعه این مقاله خسته نشده باشی . در این مطالب سعی کردیم، تمام اطلاعات مهم و جامع را در مورد ایمیل مارکتینگ و انواع استراتژی های مهم آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر شما هم صاحب یک وب سایت شخصی هستید با کمی تفکر خلاقانه و تولید محتوای ارزشمند، می توانید در زمینه ایمیل مارکتینگ موفق شده و روز به روز پله های ترقی را طی کنید و شاهد موفقیت خود باشید.



دنبالک های این نوشته

  1. حسن کردی

پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است