|
|

برندینگ و اهمیت آن در موفقیت کسب و کارها

30 دسامبر 2020 // نویسنده // دسته دیجیتال مارکتینگ // نظرها

برندینگ چیست؟

در اینجا می خواهیم شما را برندینگ و نقش آن در موفقیت یک کسب و کار آشنا کنیم. اما قبل از هرچیزی باید به مفهوم برند اشاره کنیم. در واقع برند به مجموعه ای از ویژگی ها می‌گویند که شرکت شما را از سایر شرکت ها متمایز می کند. یک برند، اصولا از نام، لوگو، برچسب و … تشکیل می شود.
بیاید تعریف برند را از زبان پدر بازاریابی مدرن، یعنی فیلیپ کاتلر بشنویم:

برند یک اسم، علامت، واژه، سمبل و یا ترکیبی از تمامی این موارد است که ویژگی محصولات و خدمات یک فروشگاه یا فروشنده را از سایر رقیبان جدا می کند.

در پاسخ به این سوال که برندینگ چیست، باید بگوییم که برندینگ شامل آن روش هایی می شود که به کمک آن ها، شرکت و یا کسب و کار خود را در معرض دید مشتریان قرار می دهید. وب سایتی که شما آن را طراحی می کنید، روش هایی که از آن برای تبلیغ محصولاتتان استفاده می‌ کنید، رنگ ها و یا تصاویری که مشتریان با دیدن آن ها به یاد شما خواهند افتاد، لوگویی که طراحی می کنید و در تمامی مکان ها و شبکه های مجازی با آن شناخته می شوید، همه و همه جزو روش های برندینگ به شمار می روند.

برندینگ

هدف از برندینگ چیست؟

شما با استفاده از برندینگ، بر روی احساس مشتریان تاثیر گذاشته و در واقع به برداشت مخاطب از کسب و کارتان جهت می دهید. این نوع برداشت و احساسات مشتریان، همان چیزی است که باعث موفقیت شما در کسب و کارتان می شود. این که یک مشتری با شنیدن نام برند شما، احساس مثبتی داشته باشد یا منفی مسئله بسیار پر اهمیتی است. هدف برندینگ این است که شما خیلی خوب بتوانید به مخاطبان بفهمانید که چه محصولاتی را به فروش می رسانید و فرق میان محصولات و خدمات شما با سایر برند ها چیست.

  • فضا و محیط فروشگاه شما
  • نوع رفتار کارکنان با مشتریان
  • نوع لباس، پوشش و آراستگی کارکنان
  • بسته بندی های منحصر به فرد
  • سخنرانی ها
  • ایمیل هایی که برای مشتریان ارسال می شود

از جمله مواردی هستند که بر روی برداشت و ذهنیت مشتریان، تاثیر بسزایی خواهند گذاشت.

اهمیت برندینگ در کسب و کارها

این را به یاد داشته باشید که بدون داشتن یک برند محبوب و قوی که مخاطبان بتوانند به آن اعتماد کنند، راضی کردن مشتریان حتی به امتحان محصولات شما، کاری بسیار دشوار خواهد بود. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از دلایل اهمیت برندینگ در کسب و کارتان، آشنا کنیم.

برندینگ

معرفی بهتر کسب و کار

داشتن یک برند خوب باعث می شود تا همه با کسب و کار و برند شما بیشتر آشنا شوند. پیشنهاد می کنیم که یک لوگویی تاثیرگذار برای خود انتخاب کنید.

بالا رفتن ارزش تجاری

اگر زمان کافی صرف برندینگ کسب و کار خود کرده باشید، اعتبار و ارزش کسب و کارتان بالا رفته و باعث موفقیت های زیادی می شود.

اعتماد به نفس و رضایت شغلی کارمندان

معروف شدن و شناخته شدن کسب و کارتان در بین مردم، باعث می شود تا رضایت شغلی کارمندان نیز افزایش پیداکند. وقتی کارکنان برای یک برند محبوب و پر طرفدار فعالیت کنند، طبیعتا شور و اشتیاق و انگیزه زیادی در آن ها بیدار خواهد شد.

برندینگ و اعتماد سازی در بازار کسب و کار

اگر فعالیت های برندینگ شرکت خود را با برنامه ریزی پیش ببرید، مصرف کننده و مشتریان زیادی جذب شما شده و به شما اعتماد می کنند. هرچقدر وجه کسب و کارتان درخشان تر باشد، مستریان بیشتری جذب می کنید.

برندینگ باعث رسمیت کسب و کار شما می شود

یک برندینگ خوب و پیشرفت در آن باعث می شود تا شما به رسمیت شناخته شوید. تمامی برند های بزرگی که این روز ها به رسمیت شناخته می شوند نیز، از مراحل پایین شروع به کار کرده اند و با برندینگ قوی حالا به عنوان برند های معروف به رسمیت شناخته می شوند.

برندینگ و برند سازی دو معقوله متفاوت

زمانی که بحث به مقایسه این دو مورد می رسد، حتی بسیاری از متخصصین این رشته، حرفی برای گفتن ندارند. بسیاری از افراد هستند که این دو گزینه را باهم یکی کرده و اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. بیاید باهم بررسی کنیم تا تفاوت های این دو را مشخص کنیم. تفاوت اصلی در این است که یکی از این دو، عمل و دیگری یک ابزار است.

باید بگوییم که در واقع برندینگ یک عمل است برای ساخت برند. میزان معروفیت و محبوبیت برند شما، حاصل دست رنج برندینگ شما است. اما برندسازی باعث افزایش صدای برند شما و آگاه کردن مشتریان از برند شما شده و همچنین باعث ایجاد هویت و ارزش دادن به برندتان می شود.

معرفی ۵ روش برندینگ برای درخشان کردن کسب و کارتان

برندینگ

برندینگ صوتی: به کمک فایل های صوتی و پادکست ها صورت می گیرد.
برندینگ ویدئویی: به وسیله ساخت کلیپها و انتشار آن ها صورت می گیرد.
برندینگ محتوا: هر چیزی که شما درباره یک برند می شنوید چه در قالب متن چه در قالب های دیگر، محتوا به شمار می رود.
برندینگ دهان به دهان: همین که باعث شوید مردم درباره برند شما با یک دیگر صحبت کنند و حرف برند شما در زبان ها بچرخد یعنی طی کردن یکی از پله های موفقیت.

داستان برند خود را تعریف کنید

همه کسب و کار ها حتی تمامی دیجیتال مارکتینگ ها از یک نقطه ای فعالیت خود را آغاز کرده اند. اگر درمرور گر خود تاریخچه یک برند معروف را سرچ کنید، می بیند که چقدر داستان و مطالب زیادی درباره چگونگی پیدایش این برند و کسب و کار وجود دارد. داستان برند شما در واقع هویت و چهره آن را مشخص کرده و آن را قوی تر نشان می دهد. سعی کنید بزرگ فکر کنید و برندینگ را محدود به لوگو و نام ندانید.

 

 

 

حسن کردی و مهدی افشار

ختم کلام

برندینگ جزو مراحل ابتدایی فعالیت شما است و بدون برندینگ در واقع کسب و کار شما وجود نخواهد داشت. برند شما معرف کسب و کارتان و یک منبع با ارزش برای مشتریان شما می شود. یک برند قوی مشتریان قوی می سازد و باعث پیشرفت شما خواهد شد. پس زمان کافی را صرف ساخت برند خود کنید.

موفقیت و پیشرفت در کسب و کار چیزی است که این روز ها همه به دنبال آن هستند. پیشنهاد می کنیم سری به وب سایت آقای حسن کردی بزنید تا با مطالعه مطالب گوناگون بتوانید در کسب و کار خود موفقیت های زیادی را کسب کنید.



دنبالک های این نوشته

  1. حسن کردی
  2. حسن کردی
  3. حسن کردی

پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است