|
|

منظور از UX یا تجربه کاربری چیست؟

26 دسامبر 2020 // نویسنده // دسته دیجیتال مارکتینگ // بدون نظر

UX چیست؟

افرادی که در حال فعالیت در عرصه دیجیتال مارکتینگ هستند، باید با مفاهیم مرتبط با دیجیتال مارکتینگ آشنا باشند و اطلاعات خود را بالا ببرند. به طور مثال باید بدانند که در این زمینه، معنی UX چیست؟ امروز میخواهیم شما را با این مفهوم آشنا کنیم.

یکی از مهمترین بخش های مربوط به دیجیتال مارکتینگ، UX یا همان تجربه کاربری می باشد. این روز ها بیشتر روش های کسب درآمد در فضای مجازی انجام می گیرد و افراد برای کسب و کار، بیشتر این فضا را انتخاب می کنند که مهمترین دلیل آن، ارتباط سریع و بدون واسطه با مخاطبان می باشد. بازاریابی اینترنتی، نقش قابل توجهی در زندگی افراد دارد. افراد برای اینکه بتوانند یک کسب و کار درست و پرسود در فضای مجازی را داشته باشند، باید به موضوع دیجیتال مارکتینگ توجه زیادی کنند.

دیجیتال مارکتینگ یک دنیای وسیع و گسترده ای است و دارای انواع روش ها و متد های مختلف می باشد که شاید استفاده از تمام این روش ها در کار و بازایابی امکان پذیر نباشد. مهمترین نکته در این حرفه، این است که هر فرد قادر باشد به درستی روش مناسب بازاریابی مربوط به کسب و کار و تجارت خود را پیدا کند. مهمترین روشی که باید در بازاریابی به کار بگیرید، تجربه کاربری یا UX می باشد.

در مطالب بالا به طور مختصری برای شما توضیح دادیم که UX چیست اما به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا مطالب جامع تری در مورد تجربه کاربری و تاثیرات آن در زندگی شغلی افراد در اختیار شما عزیزان قرا دهیم.

نکات مهم و کار بردی در مورد UX یا تجربه کاربری

مهمترین نکته ای که باید در تجربه کاربری به آن دقت کنیم این است که هیچ گاه تجربه کاربری و کار آمدی را با یکدیگر اشتباه نگیریم. کار آمدی، قسمتی از UX می باشد که کمک میکند محصول مورد نظر برای کاربر سودمند باشد و بتواند به آسانی از آن استفاده کند. در واقع احساسی که یک فرد، هنگام استفاده از یک محصول دارد، بسیار مرتبط با تجربه کاربری میباشد.

UX چیست؟

اما دلیل اصلی اهمیت UX چیست؟ علت دیگری که باید UX حائز اهمیت قرار گیرد، بازاریابی دیجیتالی می باشد. در زمینه دیجیتال مارکتینگ، UX همیشه در اولویت قرار می گیرد. زیرا مهمترین نقش را در کسب تجربه های مثبت کاربران و مشتریان دارد. نکته مهم دیگری که حتما باید به آن توجه کنید، این است که شما باید تمام تلاش خود را در جهت جذب مخاطب برای برند و محصول مورد نظر به کار گیرید. از هر روش درستی که فکر می کنید مخاطب را جذب برند می کند دریغ نکنید.

جذب مخاطب و جلب رضایت آن ها باعث می شود در رابطه با استفاده از محصول شما، تجربیات خود را از طریق شبکه های اجتماعی مختلف در اختیار دیگر کاربران قرار دهند. در این صورت شما یک تجربه کاربری مفید و سودمند را ایجاد کرده اید و اینجاست که متوجه این موضوع خواهید شد که معنای واقعی UX چیست و استفاده درست از آن چه پیامد های خوبی را به دنبال خواهد داشت.

این نکته را به یاد داشته باشید که در دیجیتال مارکتینگ، اکثر اوقات بیشترین تمرکز بر روی نرخ تبدیل است و خود این مسئله ممکن است تاثیرات مخربی بر روی User Experience یا همان UX داشته باشد. قطعا برای نحوه عملکرد بهتر سایت شما وجود یک تجربه کاربری درست الزامی میباشد. پس سعی کنید برخی مسائل دیجیتال مارکتینگ تاثیرات غلطی بر روی UX نگذارند.

تاثیر UX در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در واقع یکی از مهمترین بخش های کسب و کار شما وبسایت شما می باشد که باید تمام تلاش خود را در جهت بهتر شدن نحوه ارائه و نمایش آن به مخاطبان خود، به کار گیرید تا با اولین ارتباط، مخاطب بهترین تجربه کاربری را از وبسایت شما داشته باشد. خب تا اینجا حتما پاسخ این سوال که UX چیست را دریافت کرده اید. اما در ادامه، اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار می دهیم.

UX چیست؟

اهمیت سرعت در تجربه کاربری یا UX چیست؟

معمولا زمانی که افراد وارد یک وبسایتی می شوند، اگر سرعت ورود به این وبسایت پایین باشد و بیشتر از چند ثانیه طول بکشد، کاربر منصرف شده و به سراغ سایت دیگری خواهد رفت. حتما در زمان راه اندازی یک سایت به سرعت بالای وبسایت خود اهمیت دهید. عدم توجه به این موضوع، علاوه بر این که تعداد کاربران سایت شما را کاهش می دهد، موجب پایین آمدن رتبه شما در قسمت سرچ گوگل می شود. به هر اندازه که سرعت وبسایت پایین باشد، بازدید از آن کمتر شده و به مرور ممکن از صفحه سرچ گوگل خارج شوید.

نکات مهم برای ایجاد یک UX یا تجربه کاربری درست چیست؟

یکسری نکات مهم وجود دارند که اگر می خواهید برای وبسایت خود یک تجربه کاربری درستی طراحی کنید، باید به این نکات توجه کنید:

نیازهای مخاطبان را بشناسید و آن ها را درک کنید: پیش از شروع طراحی یک وبسایت، باید تا حدودی قشر مخاطبان خود را بشناسید و پی به علایق و سلایق آن ها ببرید تا بفهمید علت اینکه شما را انتخاب کردند چه بوده و رضایت آن ها را جلب کنید.

UX چیست؟

در طراحی مهارت داشته باشید: یکی از مهم ترین قسمت های UX نحوه طراحی آن می باشد و شما بعنوان طراح در این زمینه موظف هستید تمام قوائد و اصول طراحی را به خوبی بشناسید.

آپدیت و به روز باشید: با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی، قطعا به طور مداوم، شاهد اتفاقات و تغیرات بزرگی در زمینه طراحی خواهید بود و لازم است که هر روز قبل از اقدام به هر کاری، مطالب جدید در مورد طراحی انواع وبسایت ها را مطالعه کنید.

حسن کردی

سخن آخر…

همانطور که در مطالب بالا هم اشاره کردیم، برای موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ مهم ترین نکته داشتن یک تجربه کاربری خوب و مفید می باشد. سعی کردیم در این مقاله برای شما به طور مختصر بگوییم که UX چیست و چه تاثیرات مهمی در بازایابی دیجیتالی دارد. ما در مقاله دیگری در مورد رابط کابری یا UI توضیحات مختصری نیز داده ایم که با مطالعه آن می توانید متوجه تفاوت های UX و UI شوید. برای خواندن این مقاله می توانید اینجا کلیک کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه دیجیتال مارکتینگ کسب کنید، سری به وب سایت آقای حسن کردی بزنید و اطلاعات خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ به روز کنید.



پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است