|
|

سئو سایت و اهمیت آن

11 دسامبر 2020 // نویسنده // دسته دیجیتال مارکتینگ // 1 نظر

تصور کنید که شما برای کسب و کار خود، یک سایت راه اندازی کرده‌اید. چگونه می‌توانید مخاطبانتان را با این سایت آشنا کنید؟ اگر سایت شما بازدید نداشته باشد و کسی وارد سایت شما نشود، پس وجود این سایت به چه دردی میخورد؟! سئو سایت همان چیزی است که باعث می‌شود تا سایت شما دیده شود و بازدید آن بالا برود. در اینجا می‌خواهیم شما را با مفهوم سئو سایت آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید.

سئو سایت چیست؟

کلمه SEO برگرفته شده از جمله Search Engine Optimization می‌باشد که معنای بهینه سازی برای موتورهای جست و جو را میدهد. به طور کلی سئو سایت به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و همچنین دستورالعمل‌هایی می‌گویند که به کمک آن‌ها می‌توانیم رتبه سایت را در موتورهای جست و جو بالا ببریم. حتما تا به حال این جمله معروف که می گویند: جسد مقتول را در صفحه دوم سرچ گوگل مخفی کنید تا هیچ وقت پیدا نشود را شنیده‌اید. تا به حال به معنای این جمله فکر کرده‌اید؟ منظور از این جمله چیست؟

وقتی که شما قصد جستجوی یک موضوع در گوگل را دارید، زمانی که آن را سرچ می‌کنید، از همان صفحه اول یک لینک را انتخاب کرده و وارد می‌شوید.

خیلی کم پیش می‌آید که شما صفحه اول را رها کرده و در صفحه دوم گوگل جستجو کنید. شاید به همین دلیل است که می‌گویند جسد مقتول را در صفحه دوم سرچ گوگل مخفی کنید. چون کمتر کسی به آن جا سر می‌زند. بر اساس آمارها در روز حدودا ۳٫۵ میلیارد انسان از گوگل استفاده میکنند. در واقع افراد برای خریدهای اینترنتی، جست و جو و کسب اطلاعات درباره هر موضوعی، ترجیح میدهند تا به گوگل مراجعه کنند و همیشه پس از سرچ، از همان لینکهای صفحه اول استفاده میکنند.

به همین علت است که تمامی صاحبان کسب و کار و سایت‌ها می‌خواهند تا سایتشان در صفحه اول سرچ گوگل قرار بگیرد. اما این چگونه ممکن است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از وب سایت آقای حسن کردی با ما همراه باشید.

آشنایی با روش های سئو سایت

SEO به معنای افزایش مقدار و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج جستجوی ارگانیک است.

شما می‌توانید تمام بازدیدکنندگان در جهان را به خود جلب کنید، اما اگر آنها به سایت شما می‌آیند به این دلیل است که به عنوان مثال، گوگل به آنها میگوید منبعی برای رایانه‌های اپل هستید، در حالی که واقعا شما یک کشاورز هستید که سیب میفروشید، این میزان بازدید با کیفیت نیست. درعوض، شما میخواهید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که علاقه واقعی به محصولات ارائه شده شما دارند.

هنگامی که افراد مناسب را از طریق صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) جذب کنید، بازدید بیشتر و بهتر خواهد بود. نتایج ارگانیک تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل میدهد.

سئو سایت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. گزینه‌هایی مانند کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری از روش‌های سئو هستند که بر خلاف نام ساده‌ای که دارند، بسیار پیچیده هستند.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئوی سفید اعتقاد زیادی به جمله معروف بار کج به مقصد نمیرسد دارد. این روش یکی از درست ترین و اخلاقی ترین روش های سئو سایت است. سئو کلاه سفید که با عنوان سئو اخلاقی نیز شناخته می‌شود، به تکنیک‌ها و روش‌هایی می‌گویند که خود موتورهای جستجو برای بهبود رتبه سایت، به شما پیشنهاد می‌کنند.

در واقع تکنیک‌های پیشنهادی در سئو کلاه سفید، رتبه سایت شما را به صورت قانونی و طبیعی بالا می‌برند. درست است که این روش کمی سخت و پیچیده است، اما اخلاقی ترین راه، همین گزینه می‌باشد. فقط لازم است کمی صبر و حوصله را چاشنی کار خود کنید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست؟

کلاه سیاه یک روش غیر اخلاقی است و با دور زدن قانون و فریب دادن گوگل همراه است. معمولا افرادی که می‌خواهند راه صد ساله را یک شبه رفته و رتبه سایت خود را سریع بالا ببرند، از این گزینه استفاده می‌کنند. البته این روزها که گوگل بسیار هوشمندتر از قبل عمل می‌کند، استفاده از این روش سئو بسیار سخت و غیر ممکن شده است. شاید با استفاده از روش کلاه سیاه موفق شوید که مدتی را در صفحه‌های اول گوگل جای خوش کنید، اما مطمئن باشید که دیر یا زود از آن بالا به پایین سقوط خواهید کرد.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو سایت در روش کلاه خاکستری به این صورت است که شما گوگل را دور می‌زنید اما طوری که گوگل متوجه نشود و همچنین در این راه ریسک کمتری می‌کنید. در کل سئو کلاه خاکستری تا زمانی خوب است که دست شما رو نشده باشد و گوگل نتواند شما را شناسایی کند. در هر صورت بهترین راه، ممکن است کمی طولانی باشد، اما نتیجه بهتری را از آن کسب خواهید کرد و کسب و کارتان در معرض خطر نخواهد بود.

روش های بهبود سئو سایت

در ادامه می خواهیم روش هایی را به شما بگوییم که با عمل کردن به آن‌ها می‌توانید سئو سایت خود را بهبود دهید.

بهینه سازی آدرس صفحات (URL)

موتور جستجوی گوگل اهمیت زیادی به آدرس صفحات سایت دارد. سعی کنید از آدرس‌های کوتاه و مختصر استفاده کنید. هرچقدر این آدرس خواناتر، کوتاه تر و مرتبط به موضوع باشند میزان رضایت گوگل نیز بالاتر می‌رود.

توجه به کلمات کلیدی

قبل از انتخاب و تعیین کلمات کلیدی، خوب است تحقیق کنید و آن چیزی را که بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرد را به عنوان کلمه کلیدی تعیین کنید. همچنین با این روش می‌توانید محتوا را بر اساس نیاز مخاطبان خود تولید کنید.

توجه به کلمات کلیدی

بهینه سازی عنوان سئو سایت

عنوان سئو در واقع همان تیتری می‌باشد که در صفحات جستجو شده گوگل به عنوان لینکی برای ورود نشان داده می‌شوند. سعی کنید از عنوان‌های جذاب استفاده کنید تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این عنوان نباید خیلی طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.

 بهینه سازی ساختار متن با H1، H2 و…

در واقع شما با استفاده از تیترها باید عنوانها را از متن جدا کنید و به محتوای خود نظم بدهید. عنوان سئو به عنوان، تیتر ۱ شناخته می‌شود. تیترهای اصلی به عنوان، تیتر ۲ و زیر شاخه‌های تیتر اصلی به عنوان، تیتر ۳ و تیتر ۴  انتخاب می‌شوند.

بهبود سئو سایت با بهینه سازی انکرتکست ها

منظور از انکرتکست همان لینک‌هایی است که درون متن قرار می‌دهیم. این لینک‌ها باید به موضوع اصلی مرتبط باشند. سعی کنید از متن های مناسب برای لینک‌ها استفاده کنید. زمانی که مخاطب بر روی لینک کلیک می‌کند، وارد صفحهای دیگر می‌شود. پس سعی کنید متن لینک را متناسب با صفحه‌ای که قصد وارد شدن به آن را دارید انتخاب کنید تا رضایت مخاطبان را جلب کنید.

برای مثال اگر روی لینکی با نام گل رز کلیک می شود، وارد صفحه مربوط به گل‌های رز شده نه گل مریم.

 بهینه سازی توضیح متا

یکی دیگر از مواردی که باعث بهبود سئو سایت شما می‌شود، توجه به توضیحات متا می‌باشد. توضیح متا متنی است که در زیر عنوان سئو سایت در صفحات جستجوی گوگل مشاهده می‌کنید. سعی کنید یک توضیح مختصر و جامع در خصوص محتوای خود را در توضیحات متا قرار دهید. درضمن وجود کلمه کلیدی در توضح متا یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود.

بهینه سازی چگالی کلمه کلیدی

اینکه شما فکر کنید هرچقدر تعداد کلمات کلیدی در متن شما بیشتر باشد بهتر است، کاملا تفکر اشتباهی است. یا اینکه صرفا برای قرار دادن کلمه کلیدی در متن، آن را در جای اشتباهی به کار ببرید. سعی کنید کلمات کلیدی را در متن خود پخش کنید. توزیع و پراکندگی مناسب کلمه کلیدی اهمیت بیشتری نسبت به تعداد بالای آن در متن دارد. متنی که در آن تعداد زیادی کلمه کلیدی به کار برده شده باشد، اما دارای معنا و مفهموم درستی نباشد، یک محتوای مفید نیست.

لینک سازی و تاثیر آن در بهبود سئو سایت

استفاده از لینک‌های مناسب در محتوا، موضوع مهم و حساسی است. شما می‌توانید در محتوای خود لینکی را به صفحات سایت خود ایجاد کنید و همچنین می‌توانید لینکی به یک سایت دیگر دهید. به طور کلی لینک سازی و یا لینک بیلدینگ اهمیت زیادی در بهبود سئو سایت شما دارد. چه لینک داخلی به درون سایت خود دهید و چه لینک خارجی به سایت‌های دیگر.

لینک سازی و تاثیر آن در بهبود سئو سایت

استفاده از تصاویر با حجم مناسب

استفاده از تصاویر با حجم مناسب یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کنید. اگر حجم عکس‌های شما بالا باشد، سرعت سایت شما پایین می‌آید. مخاطبان زمان زیادی را صرف باز شدن عکس‌های شما نخواهند کرد. پس سعی کنید از عکس‌هایی با حجم کم استفاده کنید و یا قبل از قرار دادن عکس‌ها بر روی سایت، حجم آن‌ها را کاهش دهید.

ریسپانسیو بودن سایت

سعی کنید سایت خود را طوری طراحی کنید که با تمامی دستگاه ها از قبیل لپ تاپ، گوشی موبایل و تبلت سازگاری داشته باشد تا کاربران بتوانند به راحتی با هر وسیله ای وارد سایت شما شوند.

سخن پایانی

در این مطالب سعی کردیم شما را با مفهوم و اهمیت سئو سایت آشنا کنیم. همانطور که می دانید این روز ها کسب و کارهای اینترنتی رونق فراوانی گرفته‌اند. اگر شماهم قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارید پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت آقای حسن کردی مراجعه کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. همچنین مطالب جامعی را درباره دیجیتال مارکتینگ و عوامل موثر برای پیشرفت در این زمینه را مطالعه کنید.

حسن کردی دیجیتال مارکتر



دنبالک های این نوشته

  1. حسن کردی

پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است