|
|

بهینه سازی نرخ تبدیل یا COR چیست؟

6 دسامبر 2020 // نویسنده // دسته دیجیتال مارکتینگ // بدون نظر

بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO همان چیزی است که باعث میشود تا بازدیدکنندگان سایت شما، تبدیل به مشتریان شما شوند. بهینه سازی نرخ تبدیل جزو آن دسته از مواردی است که از ابتدای کسب و کارتان با شما همراه است. اگر سایت شما دارای ترافیک مناسبی باشد، اما فروش خوبی نداشته باشد راه حل چیست؟

شاید به این فکر کنید که چرا بازدیدهایی که از سایت شما صورت می‌گیرد، منجربه خرید نمی‌شود؟ اگر برای سایت خود تلاش زیادی کرده‌اید اما به نتیجه مطلوب نمیرسید حتما تا انتهای این مطالب از وب سایت آقای حسن کردی با ما همراه باشید.

بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO چیست؟

لغت CRO مخفف عبارت Conversion Rate Optimization میباشد. در واقع CRO پروسه‌ای است که باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت شما و تبدیل آن‌ها به خریداران واقعی میشود. CRO باعث میشود تا شما علت عدم موفقیت خود در زمینه فروش را بدانید. اتفاقی که در فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل رخ میدهد، باعث میشود تا تجربه خوبی برای کاربر به وجود بیاید تا آن کاربر تبدیل به مشتری ثابت شما شود.

“بهینه سازی نرخ تبدیل، معادل نرخ بازگشت سرمایه است” معنای این جمله این است که وقتی شما برای جذب مخاطبان و کاربران مختلف هزینه میکنید، زمانی که آن کاربر از سایت شما خریدی انجام دهد، هزینه‌ای که کرده‌اید به حساب شما بر می‌گردد.

برای مثال شما یک بنر تهیه کرده و در سایتهای مختلف برای تبلیغات قرار میدهید. زمانی که کاربران، بنر تبلیغاتی شما را مشاهده میکنند، با کلیک بر روی آن وارد وبسایت شما شده و روی دکمه‌‌های نصب اپلیکیشن و یا خرید محصولات کلیک میکنند که باعث میشود تا نرخ سایت شما بالا برود. بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO در وبسایتهای گوناگون متفاوت و منحصر به فرد است. اگر شما در کسب و کار خود رقیبی دارید ممکن است نرخ تبدیل شما با نرخ تبدیل رقیبتان متفاوت باشد.

تفاوت بهینه سازی سایت و بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) با بهینه سازی سایت (SEO) که مربوط به موتورهای جستجو میباشد، متفاوت است. درست است که این دو مورد با یکدیگر ارتباط دارند اما استراتژی‌های آن ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. بهینه سازی نرخ سایت یا همان CRO بر روی رفتار کاربران در وبسایت شما تمرکز دارد. این در حالی است که بهینه سازی سایت یا SEO بر روی نحوه رفتار موتورهای جستجو متمرکز است.

تفاوت بهینه سازی سایت و بهینه سازی نرخ تبدیل

مزایای بهینه سازی نرخ تبدیل برای SEO

درست است که CRO تاثیر مستقیمی بر روی افزایش ترافیک سایت و یا رتبه سایت شما ندارد، اما تاثیرات زیادی بر روی سئو سایت شما دارد از جمله این تاثیرات به موارد زیر اشاره می کنیم:

بینش صحیح در برابر مشتریان: CRO شما را در شناخت درست کاربران و پیدایش مناسب ترین راه برای رفع نیاز آن ها کمک میکند.

تاثیر مثبت بر روی ROL: بهینه سازی نرخ تبدیل باعث میشود تا قسمت بزرگی از هزینه‌ها به سرمایه شما بازگردد. زمانی که مشتری از سایت شما خرید می‌کند، هزینه دریافت شده بابت محصول، باعث جبران هزینه‌هایی که صورت گرفته می‌شود. پس CRO به افزایش ROI کمک می‌کند.

بالا بردن تجربه کاربران: اگر کاربران در محیط سایت شما احساس راحتی داشته باشند و بتوانند با سایت شما ارتباط خوبی برقرار کنند، علاقه آن‌ها برای خرید نیز بیشتر می‌شود. بهینه سازی نرخ تبدیل مواردی که باعث راحتی کاربر می‌شود را بررسی می‌کند و باعث می‌شود تا کاربران تجربه بهتری از سایت شما داشته باشند.

برای بهینه سازی نرخ تبدیل چه کاری انجام دهیم؟

برای بهینه سازی نرخ تبدیل چه کاری انجام دهیم؟

برای بهینه سازی موفق، باید بدانید که بهینه سازی را از‌ کجا و از چه چیزی شروع کنید. مراحل زیر، شما را در این زمینه کمک می‌کند:

  1. مجموعه نرخ تبدیل سایت را محاسبه کنید
  2. نرخ تبدیل سایت را محاسبه کنید
  3. ترافیک سایت را تحلیل کنید
  4. تحلیل UX/UI
  5. پرسش از مخاطبان به کمک پرسشنامه
  6. نقشه گرمایشی تهیه کنید
  7. تولید محتوای خوب
  8. ظاهر زیبا و جذب کننده سایت
  9. پیدا کردن مشتریان بالقوه
  10. ایجاد کمپین های تبلیغاتی
  11. استفاده از پاپ آپ
  12. استفاده از دکمه های فراخوان

معرفی ابزار های مفید جهت بهینه سازی نرخ تبدیل

معرفی ابزار های مفید جهت بهینه سازی نرخ تبدیل

سایت HelloBar

این سایت یکی از کامل ترین گزینه‌ها در زمینه تولید محتوا و سئو می‌باشد. برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت خود، می‌توانید از این سایت کمک گرفته و محتواهای مفید، دکمه‌های فراخوان، پاپ آپ های جذب کننده و… را به سایت خود اضافه کنید.

ابزار SumoMe

به وسیله این ابزار می‌توانید پاپ آپ و فراخوان‌های حرفه‌ای تهیه کنید. همچنین به کمک این ابزار می توانید فرم “ارتباط با ما” را در سایت خود ایجاد کنید.

ابزار Kissmetrics

این ابزار به شما در جهت شناخت بهتر کاربران سایتتان کمک می‌کند. این ابزار مسیری را نشان می‌دهد که مشتریان شما به سایتتان دسترسی پیدا کرده‌اند.

ابزار SimilarWeb

این ابزار به شما در تحلیل ترافیک سایتتان کمک خواهد کرد. همچنین با کمک ابزار SimilarWeb متوجه می‌شوید که ترافیک اصلی سایت شما به دلیل کدام کلمات کلیدی ایجاد شده و بالا رفته است.

ابزار Heatmap.me

این گزینه به معنای نقشه‌های حرارتی است که به شما نشان می‌دهد کدام بخش از سایت شما توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.
تمامی این موارد ابزار های مفیدی برای بهینه سازی نرخ تبدیل به شمار می روند.

جمع بندی

احتمالا با خواندن مطالب بالا به اهمیت بهینه سازی نرخ تبدیل پی برده‌اید و حالا می‌دانید یکی از مواردی که باعث موفقیت شما در کسب و کارتان می‌شود، توجه به بهینه سازی نرخ تبدیل است. این روز ها کسب و کار اینترنتی رونق بسیار زیادی گرفته است و اکثر خرید ها از طریق فضای مجازی و وبسایت های گوناگون صورت می‌گیرد.

خلاصه

بهینه سازی نرخ تبدیل فرآیند سیستماتیک افزایش درصد کاربرانی است که اقدام خاصی در وب سایت، کانال‌های اجتماعی یا سایر فعالیت‌های بازاریابی آنلاین شما انجام می‌دهند. این شامل درک نحوه تعامل کاربران با محتوای شما، پیمایش در وب سایت شما و در نهایت اقداماتی است که منجر به کسب درآمد و کسب و کار شما میشود. بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) بخشی اساسی در استراتژی بازاریابی آنلاین هر کسب و کار است. با CRO کاربران بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.

اگرچه روشهای زیادی وجود دارد که می‌توانید افراد را به سمت وب سایت یا کانالهای اجتماعی خود سوق دهید، اما آنچه در هنگام تعامل این کاربران با محتوای شما اتفاق می‌افتد، تفاوت در ایجاد سود و درآمد برای تجارت شما را ایجاد می‌کند.

مزایای اصلی بهینه سازی نرخ تبدیل:

بهینه‌سازی نرخ تبدیل هنگام استفاده از سئو SEO مزایای منحصر به فردی را به همراه دارد. این مزایا توسط متخصصان سئو و همچنین مشاغلی که با آنها کار میکنند، تجربه می‌شوند.

بهینه سازی نرخ تبدیل برای بهینه سازی وب سایت و کمپین‌های شما برای تعامل بهتر و در نهایت تبدیل به کار می‌رود.

افزایش معیارهای تعامل می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد چگونگی عملکرد مبارزات شما و آنچه کاربران را برای تعامل با محتوای شما فریب می‌دهد، فراهم کند.

حسن کردی دیجیتال مارکتر

اگر شما در ابتدای مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتنیگ هستید پیشنهاد می‌کنم سری به وبسایت آقای حسن کردی دیجیتال مارکتر موفق بزنید تا با مفهوم دیجیتال مارکتنیگ و راه‌های رسیدن به یک کسب و کار موفق، آشنا شوید.



پاسخ دادن

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. فیلد وب سایت اختیاری است